שמשון 5 פ"ת

כתובתנו

077-9322041

טלפון משרד

א'-ה' 9:00 - 17:30

שעות פעילות

ביטוח פנסיוני לעצמאים

senior-3336451_1920

החל משנת 2017, נכנס לתוקפו החוק אשר מחייב עצמאים הפקדה קבועה לטובת חיסכון פנסיוני, באחוזים קבועים על פי גובה ההכנסה. על כל עצמאי להציג בסוף שנת המס, כחלק מן המסמכים המועברים לטובת שומת המס השנתית, גם את אישור ההפקדה מטעם חברת הביטוח, כאשר אי הפקדה כרוכה בתשלום קנס.

מעבר לחובה החוקית ואיום בקנסות, להפקדה לטובת חיסכון פנסיוני מספר יתרונות:

חיסכון לפנסיה- עצמאים רבים מגיעים לגיל פנסיה ללא זכויות, ונאלצים לירידה מהותית במת החיים. הפקדה קבועה לחיסכון פנסיוני תבטיח סכום כסף או קצבה קבועה, שיהוו רשת ביטחון עם הפרישה מעבודה.

זיכוי במס- הפקדת כסף לטובת חיסכון פנסיוני היא הוצאה קבועה ומוכרת במס.

משיכה מוקדמת- במקרים מסוימים ועל פי צורך מהותי, דוגמת סגירת העסק, אבטלה, צרכים רפואיים ואחרים, מאפשר החוק משיכה מוקדמת של כספי החיסכון לפנסיה, ללא הטלת מס כנדרש (ללא אישור מוקדם מרשויות המס משיכת כספי פנסיה לשכיר או לעצמאי, כרוכה בתשלום מס בן 35%).

קיימים מספר ערוצים ואפיקים בהם ניתן להפריש כסף לטובת חיסכון פנסיוני, בניהם קופת גמל, ביטוח מנהלים וקרן פנסיה, עם או ללא רכיב ביטוחי (ריסק ביטוח חיים וביטוח מפני אובדן כושר עבודה).

מעבר לסכום הנדרש בחוק ונקבע באחוזים וביחס להכנסות העצמאי, ניתן ואף מומלץ להגדיל את ערך ההפקדה, הן לטובת הגדלת החיסכון הפנסיוני לגיל פרישה, והן לטובת מיצוי הטבות מס- המתאפשר גם בעת הפרשה מוגדלת ועד לתקרה קבועה בחוק.

בבחירת תכנית ביטוח פנסיה לעצמאים, חשוב להכיר את התכניות השונות על יתרונותיהן וחסרונותיהן, ולבחור בתכנית המתאימה ביותר לצורך, על פי אופי הפעילות העסקית, ההכנסות, ביטוחים קיימים ואלמנטים נוספים.

סוכנות הביטוח אדלשטיין היא סוכנות מקצועית ומובילה, אשר מעמידה תכניות חיסכון ופנסיה משתלמות ומותאמות, לטובת עצמאים בישראל.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest